Twee grote, groene bomen sieren een grasveld in Geldrop-Mierlo. Het zonlicht valt speels door het dichte bladerdak en laat schaduwen achter op het verzorgde gazon, dat begrensd wordt door een lage, strak geknipte haag. Langs de onderrand van de foto loopt een betegeld pad met hier en daar herfstbladeren - perfect voor een ontspannen wandeling in dit rustige stukje natuur in Geldrop-Mierlo.

Verslag raadsbijeenkomst – woningbouwimpuls in het centrum

Op 11 juni 2025 vond een raadsbijeenkomst plaats in het oude postkantoor, met als hoofdonderwerp de woningbouwimpuls in het centrum. Na een korte inleiding en presentatie over de huidige stand van zaken betreffende woningbouwplannen, volgde een gezamenlijke wandeling door het centrum.

Tijdens de wandeling kregen de raadsleden, onder begeleiding van de ambtenaren van de afdeling Ruimtelijke Ordening, toelichting op specifieke locaties waar (toekomstige) woningbouwontwikkelingen gepland zijn of overwogen worden. Er werd stilgestaan bij ruimtelijke uitdagingen, infrastructuur, parkeerdruk en de inpassing van nieuwe woningen in de bestaande stedelijke structuur.

De bijeenkomst bood ruimte voor vragen, discussie en het uitwisselen van inzichten tussen raad en ambtenaren. De fysieke rondgang gaf een concreet beeld van de kansen en knelpunten in het centrumgebied.

“Ik vond het een bijzonder waardevolle bijeenkomst. Door de wandeling werd meteen duidelijk waar kansen en knelpunten liggen. De plannen kwamen zo écht tot leven. Tegelijkertijd is het belangrijk dat we als raad kritisch blijven meekijken bij de verdere uitwerking en keuzes die nog gemaakt moeten worden.” – Mariëlle Verdouw, burgercommissielid

Tags: